måndag, maj 21, 2007

En skitbra dag

Klicka på bilden så ser du bättre!

Nästintill total lycka idag. En mycket bra skogscykling på Indianer och Vita följt av Gröna språret till Solsidan och Blåa spåret hem. Efter en hastig hämtkebab på Palmyra och en dusch så vart det titta på gubbfotboll på Västberga IP och öl med gamla kompisar på en anständig pub i Midsommarkransen.. Faktiskt hur kul som helst.

Enda knasprylarna:
-Jag fick babianarsle av att cykla idag. Jag får aldrig babianarsle, och jag hade ett par väl insuttna byxor. Vad fan beror det på? Har jag meckat med sadelinställningen?
-Min gaffel bestämde sig för att låsa sig när jag som värst kämpade med rötter from hell på avslutningen av Gröna spåret. Inte bra, den får gå till Doktorn.
(den som tittar noggrannt ser att gaffeln är låst på bilden här ovanför. Det hände tre gånger utan att jag varit där och fipplat på knappen.)
-Det där med Magic Gear är både bra och dåligt. Nu är kedjan så sliten så den ramlar av ibland. Måste hitta en annan lagom sliten kedja.


* jo förresten. Dagens låt (alltså den jag hörde i skallen när jag cyklade) var "54-46 was my number" med Toots & the Maytals. Kvällens låt (som dom spelade på ölpuben) var nog "Spanish Harlem" med Aretha Franklin.

11 kommentarer:

Johan Andersson sa...

Härligt underbar skog det där... På lördag ska jag vara ute flera timmar med lite kompisar!!

Ankan sa...

Babianarsle? Hemorojder? Det låter allvarligt...

Markus F sa...

Nej, Hemoroider är nån form av uppsvullna blodkärl eller nåt i anus. Det här var mer "skinnflådda skinkor med skavsår". Jag fattar inte, det är samma sadel och brallor som jag har haft sen förra sommaren. Och alla mina andra sadlar är likadana.
Det enda jag kommer på är att min sadel kanske sitter lite lägre än vanligt.

Sånger från nedre botten sa...

Ha, det låter bekant. När jag lekte dj i början på nittiotalet satt jag, det gick inte att stå, högt upp på ett loft och vände vax: En back skivor till vänster och en back till höger, två 1210:or och två cd:ar framför mig. En hel natt. Min dåvarande flickvän fick hjälpa mig av med brallorna för blodet och jeansen hade koagulerat ihop sig. Har faktiskt fortfarande två märken på vardera skinkan efter den natten.

Lärdom: Sitt för fan inte ner och lira skivor.

Markus F sa...

Som du ser på bilden så står jag ju och cyklar.. Förresten, på tal om DJ: Finns det någon DJ-software som funkar på Mac?

Sånger från nedre botten sa...

Om du inte fick såren i röven av att sitta när du cyklade, har jag bara en förklaring: Sittunderlaget du hade med dig till matchen...

..gubbe!

;-)

Patrik Skolling Möller sa...

Helt otroligt ! Markus på bil med en cykel mellan beben. Kul !

När skall du visa mig dina specialstigar i Hellas vi snackade om då ?

//Skogling

Markus F sa...

Har du lånat Bruses tangentbord?
Specialstigar? Du blandar ihop mig med Johrn. Och förövrigt, personen på bilden är inte den som har skrivit brevet.

Patrik Skolling Möller sa...

Japp. Jag hade Bruses tangentbord igår. Skit it då surgubbe. ;p

Anonym sa...

Mitt tangentbord har jag kvar! Markus F på mtb, WOW!

Markus F sa...

Påminn mig om att blocka Skogling på den här sidan. Jag har blockat Skogling på Happy i över två månader och det känns jättebra.