tisdag, maj 22, 2007



Jag har mailat lite med Herr Libiseller på Gasthof Rose igen. Tyvärr har han stängt i två dagar när jag tänkte komma förbi, men det finns ju en lägenhet i anlutning till hotellet. Så för 29€ per natt får jag bed and breakfast, och Herr Libiseller lovade att fylla kylskåpet med öl, skinka och salami samt att boka bord åt mig på någon trevlig restaurang i grannskapet. Sånt går ju inte att tacka nej till.
Jag tänkte ta några dagsturer, bland annat upp på Grenzkammstrasse
och till andra ställen i Wipptal.
Sen går vägen söderöver mot Meran och Kaltern med en rejäl plundring av vinkällarna inplanerad... Tjohoo!

1 kommentar:

Nypan sa...

Nu kom minnena tilbaka. Minnen från alla besök i Stubaital som ung, minnen från dunbolster ock knarrande dörrar, minnen från vyer av vackra berg och dalar. Ordet gästfrihet tänker jag också på. Fin bergscykling får vi hoppas.