tisdag, september 11, 2007

CumHem, pt2

Jo, det var ju en sak som jag missade att skriva. CumHem är klåpare och giriga idioter, för som dom säger är ju Eurosport är ju fortfarande tillgängligt på digitalTV. Alltså, dom tar bort en populär TV-kanal och ersätter den med en sämre, men det man gillade finns fortfarande tillgängligt för en extra kostnad... Sånt gör man inte. Det är kommersiellt självmord. Man säger inte till sina kunder att det som är deras primära anledning till att handla kommer att vara tillgängligt mot en extra avgift framöver. Tack, jag gillade det ni gav mig gratis. Ska det bli en massa bök och dyrt att få samma produkt igen så kommer jag att fundera på om jag inte kan få mina önskemål tillgodosedda på annat håll.
(Mattias Handley skulle kunna uttrycka det här på ett vettigt sätt. Jag är bara avpissad)

9 kommentarer:

Haningerox sa...

Jag vägrar att pröjsa extra för en kanal som är reklamfinansierad

Anonym sa...

Är problemet TV3 sports än så länge mediokra utbud, eller att eurosport inte längre är "gratis"?
Eurosport är bland de dyraste kanalerna för oss med parabol, trots att den är reklamfinansierad. Så den är inte en gratiskanal i sig.

Markus F sa...

Du läser inte så bra, eller hur?
Är dyslexi ditt problem eller har du bara svårt att fatta? Uttrycker jag mig så oklart?

Jag förenklar lite för din skull: Jag hade Eurosport, som var gratis (med i basutbudet) och fick den ersatt med TV4Sport. Om du någonsin har tittat på dom kanalerna så hoppas jag att du förstår skillnaden. En titt på programtablån borde tydliggöra skillnaden, vilket jag försökte göra tidigare. Jag är ledsen om du inte kunde ta till dig det.

Nu tycker CumHem alltså att jag ska vara nöjd med en sämre kanal eller betala mera för något jag redan hade. Är det konstigt att jag är sur? Svårt att förstå?

Och du, TV4Sport´s(inte TV3) utbud är inte mediokert. Det är superkass. Om du tycker att TV4Sport är mediokert kan du aldrig ha tittat på Eurosport. Även när dom kommenterade bowling eller snooker var dom hästlängder bättre än alla sportkommentatorer i världen, för dom brydde sig om både spelet och tittarna. TV4Sport har inte ens några sportkommentatorer.
Det är inte ens någon sportkanal, bara meningslös underhållning.
TV4Sport är inte mediokert. TV4 Sport är skitdåligt. Det är en ynklig ursäkt för en sportkanal, det är så kasst att det är en förolämpning att CumHem tror att det är en vettig ersättning.

Sånger från nedre botten sa...

Hm, jag tycker du låter lite...
..ska vi kalla det...
..sur?

Anonym sa...

Oj, förslåt. Du var visst väldigt arg. Jag visste inte att du hade betalat för eurosport förut. Och ja, jag är dyslektiker sen barndom men hoppas att det inte gör mig till en sämre människa. Jag skrev fel. Jag menar TV4 sport. Jag tycker inte den är så bra heller.

Markus F sa...

Jag är också dyslektiker. Jag skriver otroligt jättefel, men har lärt mig vad det är jag gör fel så jag kan oftast rätta till dom i efterhand.
I kåken där jag bor har vi gjort en gemensam upphandling av ComHem så basutbudet betalas via hyran. Ingenting är någonsin gratis här i världen.

Tobbe Arnesson sa...

Vad är det du dillar om nu då Maskriset, TV? Släng ut skiten.

mrhandley sa...

Markus, ge mig kontaktinformationen til styrelsen i er BRF så skall jag sälja på dem en bra bredbandsuppkoppling. Då kan du kolla på massa skojs.

Förresten så ids jag inte kommentera comhems agerande med mer än att det inte är första gången de gör så här. Förra gången så tog de tillbaka kanalen efter massa protester, men det verkar somom de andra kanalerna betalar bra mycket mer till comhem än vad eurosport vill göra, så det är väl därför comhem plockar bort det ur det analoga utbudet.

Nåväl, dumheter är vad det är!

/mrhandley

Markus F sa...

Mattias, jag sitter i styrelsen. Sälj till mig.