torsdag, september 13, 2007

Dark Hedis returns




Vänner, för några veckor sedan gjorde Dark Hedis entré på den här bloggen. Nu är det dags för ytterligare ett bittert och självömkande inlägg. Varsågoda!
Det är höst. Cykelsäsongen lider mot sitt slut och visst kommer hojen ut några gånger till, men jag vet att kung Bore är där ute någonstans, smidandes sin onda vinterplan.
Så jag sitter framför datorn och har Friedrichshafenblues.
Än en gång så sitter jag som ett cykelpervo och dräglar till bilderna från Eurobike och drömmer om carbon , singlespeeds och annat bling.

För om jag köper en ny mtb, en ny superracer med carbonfälgar och en cross, då är jag säker på att nästa säsong kommer att bli en total succé.
Den här säsongen är körd och kan inte ens räddas med ett toppresultat på Roslagshösten.
(att jag kommer runt på ca 4 timmar och det kommer inte att ske)
Men om jag får gå shoppingrampage inför nästa säsong ja då jävlar! Då vinner jag.
790 gram carbon gör mig mycket snabbare och kläder från Rapha gör mig helt aerodynamisk.
Den här säsongens totala misslyckande måste ju bero på den totala avsaknaden av bling på min cykel, inte på att försäsongsträningen var halvkass och boxvinet var godare än någonsin i år.
Siljan Runt var helt okej men resan dit var strulig och sömnen dålig, Vättern blev en mekanisk katastrof och en dos Fredrikshov-sjabbel vid starten så bussen hem från Jönköping kändes inte som ett totalt nederlag. Ett brutet lopp är också ett lopp.

Så idag 9/9-07 inleder jag försäsongsträningen inför nästa säsong. Minst 4 konditionspass i veckan samt 2 styrkepass .
(okej, det där var ett stort stycke självbedrägeri) .
Men fan jag ska träna mer och helt enkelt bli bättre utan bling och boxvin.
(Nej! är Frugans kommentar.
Varför förstår inte kvinnor, och fruar i synnerhet, det manliga behovet av cykel-bling?)
Mina mål förblir hemliga, men jag blir grymt besviken om jag inte blir en bättre cyklist 2008, för om jag blir sämre nästa år så kommer jag straffa mig själv med att sälja racern och köpa en Kronancykel (förmodligen den sämsta cykel jag ägt. Det tog tre dagar innan någon stal den utanför mitt jobb - och då var den olåst med flit!).


För övrigt har redaktören helt rätt om skins.
Originalen var über-coola. Jag rekommenderar starkt Robert Elms bok "The Way We Wore".
Boken handlar Roberts uppväxt som skinhead och senare punkare och moderedaktör på tidningen The Face
på tidigt 1980 tal. Det är en fantastisk skildring av Storbritannien och modet under den tidsperioden.
Dessutom finns det ett utomordentligt soundtrack
till boken.

Lyssna även in Trojans Skinheadreggae-box och Darker than blue
, som är mer funkig reggae från perioden 1973-77
Det är bara att gå till bolaget, köpa en låda Red stripe och sätta sig och njuta

Er bittre vän,
Dark Hedis

(redaktör Maskros, som har skinheadboxen som daglig lyssning sedan flera år, vill däremot påpeka att den är slutsåld. Ett bra alternativ om man vill ha en samlingskiva med Jamaicansk/Brittisk musik är "Don Letts presents: The mighty Trojan sound!" som täcker in hela epoken och inte bara koncentrerar sig på skinheadhittarna.
Dessutom vill redaktör Maskros säga att Robert Elms visserligen skrev bra under tiden på The Face men att han var dum mot Sade när dom var gifta, och dum mot Sade får man inte vara. Redaktör Maskros undrar också om han blivit gubbe, för redaktör Maskros var på NK idag och letade kavaj och höstkläder, och överhuvudtaget det enda som föll i smaken var Barbour. Nåt är ju fel när ett företag som gör kläder för godsägare och fårfarmare lyckas träffa rätt)

1 kommentar:

Sånger från nedre botten sa...

Redaktör Sfnb, tycker att manus ska korrläsas innan de läggs ut. I övrigt gav herr Mörks inlägg upphov till några goda skratt och det behövde redaktören idag. Det tackar vi för.