torsdag, juli 05, 2007

Stafettcykling

Jag fick SMS från Kaijan precis. Han avlöste ju mig nere i Ortisei och vi hann med att käka en anständig middag och gå på vinbar innan jag åkte hem. Idag har han kört Sellaronda.
Jag citerar: "Då var rundan avklarad. 5 h med regn, hagel, snö, sol och 2000 hm på 74 km. Första gången jag gillat backar uppför bättre än nerför".
Grattis Kaijan. Ni får väl läsa mera här.

Förresten, jag har uppdaterat några av inläggen som jag gjorde under resan. Lagt till bilder och redigerat stavningen osv. Det kan kanske vara värt att läsa en gång till. Jag tog dom äldsta först, och fyller på vartefter.

5 kommentarer:

Jonas sa...

Fan, Kaijan borde få ett versmått uppkallad efter sig. Jag vill också köra sella ronda (på cykel - med lagg har jag redan gjort det).

Markus F sa...

Jag skulle vilja köra Sella Ronda Brouwerij Pokaal. På toppen av varje pass går man in på baren och tar en öl. Fast det blir ju inte så mycket variation, sortimentet består ju bara av Forst och Weissbier.. Jag undrar om jag inte ska tvinga TnT att göra det med mig nästa sommar.

Anonym sa...

Forst smakar bajs=)
Kaijan i Gries

Markus F sa...

Ölen är markant bättre hos Thomas i Gries.Han har Zipfer i kranarna om jag inte minns fel. Annars finns det Stiegl och Kaiser. Om du cyklar till Steinach kan du ta en bira på Hotel Wilder Mann, dom har Eggenberger på fat som är apbra.

Anonym sa...

Köpte tv Zipfer pa macken i Brenner da Tomas har stängt och jag är ensam här.Spookü