måndag, juli 16, 2007

Ny länk

Bara så det inte glöms bort i röran (jag måste verkligen strukturera länklistan) så vill jag påpeka att ultrasvettot/randonnörden/ölbrodern Jonas Larsson har lagt upp en blogg om sommarens långa evenemang. Läs!

Senare: Nu har jag redigerat om lite bland länkarna. Phil och Dane har fått en framträdande plats (nej, jag är inte sponsrad. Jag är tvärtom glad för att jag har möjlighet att tacka för all hjälp jag har fått under åren). Svenska bloggar och siter jag känner gemenskap med finns under rubriken "Vänner till BBB" och andra bra länkar står för sig själva. Tipsa gärna om svenska cykelbloggar jag har missat (Jocke Jansson, jag har tappat bort din URL!).

Men nu när när jag sorterat bland länkarna så är det en sak som blir mer och mer uppenbar, och det är att BBB börjar växa ur Bloggerformatet. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra, det enklaste vore ju några HTML-moddningar av själva templaten, men det blir mest kosmetik. Troligtvis behöver jag ett nytt publiceringsverktyg och att flytta hela rubbet till egen plats för att kunna utvecklas. Lite synd, för jag gillar enkelheten med Blogger. Det som man inte kan göra får man helt enkelt strunta i, ungefär som att spela tre-ackordsrock. Men det börjar bli dags för en egen grafisk form och en egen struktur. Bloggen är inte längre överskådlig. En annan sak jag skulle vilja ha vore en feed från andra bloggar med rubriker när det skrivs något nytt, och jag skulle gärna ta in gästkolumnister. Det är mycket som måste lösas..

7 kommentarer:

Anonym sa...

Är det denna Janson som efterfrågas? http://jansson99.blogspot.com/

Markus F sa...

Tack Bruse.

Anonym sa...

Jocke Jansson. Jag borde länkat för länge sedan..

Kul med länken, men så där behöver det inte stå.

Markus F sa...

Nej, det behöver inte stå så. Nu är ju ursäkten framförd och förhoppningsvis mottagen..

Anonym sa...

"Bruses blogg. Nästan poetiskt." Smickrare där, du vet verkligen hur man smörar. Tack!

Anonym sa...

Markus, Du har aldrig behövt att be om ursäkt för att Du inte har länkat till mig eftersom jag haldrig har bett dig om det.

Det är dock mycket roligt att få vara med på en av de bästa cykelbloggarna....

Värmlänning är jag dock inte. Inte ännu i alla fall.

Anonym sa...

Var inte så blygsamm Jocke! Du är värmlänning wannabe!