måndag, juli 09, 2007

Cykelabstinens


Fy fan. Det är bittert att vara ligga hemma och va sjuk. Jag orkar inte ett skit och sover halva dygnet. Nu har jag inte särkilt ont längre, och jag börjar kunna prata. För några dagar sedan räckte inte luften till för både tal och andning, jag fick välja. Men det lär bli en lång väg tillbaka.
Som det är nu så orkar jag inte mer än att vara på benen nån timme, och att gå till ICA är max vad jag klarar. Och just nu är vädret så där härligt svenskt sommarsvalt och gröngrått fuktigt.
(visst, skitväder för den som har familjesemester i nån svindyr hyrd stuga förstås.
En hel vinters dröm om Saltkråkan och Bullerbyn rinner bort med regndropparna på fönstret.. Men nu avviker jag ju från ämnet. Förlåt).
Det kunde självklart vara lite torrare. Men det är den smaragdfärgade grönskan, ljuset och luften som sporrar mig. Jag längtar ut i Hellas. Jag har haft många jättefina turer i Hellas varje juli, och det har ju inte alltid varit toppväder. Så just nu förbannar jag det faktum att jag inte ens skulle orka cykla nerförsbacken till Phil i sjöstaden och begära en "påväxling" på min MTB. För så illa är det. Det kommer att ta en rejäl stund att återhämta sig från den här smällen, så singlespeed är för åtminstone ett halvår framåt struket från schemat.
Rehabilitering alltså. Jag måste låna en växlad MTB nånstans, i bästa fall kan jag ge mig ut och cykla skog om sådär 14 dagar. Jag vill ut i Hellas.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har inte cyklat på snart 3 veckor... det är semester, bortrest, Klon, regn, allt som hindrar. Abstinens är bara förnamnet!

Markus F sa...

Precis tillbaka från doktorn. Sänkan är nere på normalt läge, infektionen är alltså under kontroll.Det var en ny läkare den här gången, det är semestertider även hos Vårdcentralen. Så även om läkaren verkade väldigt erfaren gjorde han mig irriterad genom att antyda att jag hade tagit ut mig under semestern och därför blivit mera känslig. Vad fan, jag vet mycket väl vilka gränser min kropp har och jag var väldigt noga med att köra på rätt nivå varenda dag. Jag cyklade bra, åt gott och mycket, sov och drack tillräckligt. Jag är ingen dum Mallis-Motionär eller Vättern-Svetto som kör slut på mig..

Suck. Jag kom tillbaka från Tyrolen i toppform, och hade jag inte varit i bra form hade jag inte klarat den här lunginflammtionen utan sjukhusvistelse.
Ja, jag är gammal. Ja, jag har klena luftrör. Jag vet det och jag anpassar mig alltid efter det.
Men på vissa låter det som om jag borde sätta mig i en gungstol och stanna där. I helvete heller.

Jonas sa...

Gungstol och gubbsoffa är väl samma sak?

Tobbe Arnesson sa...

You have to fight for you're right to paaarty...

Markus F sa...

Det närmaste gungstol jag hade tänkt mig är att låna K´s hoj..

Anonym sa...

Så, tar du emot sjukbesök då? Jag har 10kg medicin nedpackad och redo anytajm. Mycket soul och punk, inkl Only Ones. Åsså har jag nya Pythondäck på hojen sedan igår. Sukt, M.

Markus F sa...

Mmm, Only Ones..

Anonym sa...

Krya på dig, dude! Min semester kickar i gång på söndag med 1300 km häääärlig asfalt utlagd framför mig!
/Kaj

Anonym sa...

Oi, achei teu blog pelo google tá bem interessante gostei desse post. Quando der dá uma passada pelo meu blog, é sobre camisetas personalizadas, mostra passo a passo como criar uma camiseta personalizada bem maneira. Se você quiser linkar meu blog no seu eu ficaria agradecido, até mais e sucesso. (If you speak English can see the version in English of the Camiseta Personalizada. If he will be possible add my blog in your blogroll I thankful, bye friend).

Anonym sa...

Oi, achei teu blog pelo google tá bem interessante gostei desse post. Quando der dá uma passada pelo meu blog, é sobre camisetas personalizadas, mostra passo a passo como criar uma camiseta personalizada bem maneira. Se você quiser linkar meu blog no seu eu ficaria agradecido, até mais e sucesso. (If you speak English can see the version in English of the Camiseta Personalizada. If he will be possible add my blog in your blogroll I thankful, bye friend).