onsdag, juli 11, 2007

2:43 minuter.


Inte för att jag bryr mig så mycket, men det kom lite statistik från Sitemeter idag.
Eller rättare sagt, jag bryr mig visst. Besöksstatistiken är riktigt kul läsning.
BBB är uppe i 16 557 besök och snittet är 63 besök om dagen. Kul, men ännu roligare är att genomsnittstiden per besökare är 2:43 minuter. Det betyder alltså att den som hittar hit tar sig tid att stanna och läsa. Skitkul! Jag är hedrad. I internettid är det en enormt lång tid. Ingen lägger ner den tiden på att läsa något man tycker är ointressant.

Fast med 63 besök per dag så är det lite uselt med kommentarer.. Allvarligt talat, antingen kan ni väl skriva att jag är världsbäst eller så kan ni väl skriva att jag är en idiot (den som skriver att jag är en idiot kommer ju naturligtvis att få kommentaren dra åt helvete och skriv din egen blogg, men det ökar ju underhållningsvärdet..)
Den som väljer att använda 2:43 minuter av sin tid till BBB har säkert en kommentar. Eller en fråga. Jag ser på statistiken att flera som har hamnat här har gjort en sökning på ämnen som avhandlas på den här bloggen, och även om det inte är ett frågeforum så kanske jag vet en hel del om Surlycyklar, cykling i Hellas, lastcyklar, Transalpturer, singlespeed osv (för att ta några av dom vanligaste söktermerna som gör att folk hamnar här) .
Eller så kan jag skicka dig vidare, till HappyMTB eller Stigoteket eller något annat ställe.

Men i allafall. 2:43 minuter är jättelänge. Tack. Jag är fan i mig hedrad.

17 kommentarer:

Johan Andersson sa...

Du är en idiot, men jag gillar dig ändå för idioter är vi allihopa.
I ärlighetens namn så skriver du riktigt bra över lag och därför tror jag att folk tar sig tiden att läsa och i vissa fall kommentera här.

Anonym sa...

Kan inte påstå du är världsbäst, för det jag. Så då finns bara alternativet att kalla dig för idiot?

Men du kan inte be mig dra åt helvete och uppmana mig att skriva en egen blogg. Då jag redan gör det.

Så hur löser vi det här nudå?

Anonym sa...

Alla andra bloggar är ju antingen värdelöst skrivna eller bara massa navelskådande dravel.
Om du kunde kombinera den här cykelkrönikorna med ett koncept a la chocoreve.blogspot.com (fildela velvet underground-bootlegs, psych/garage-samlingar, klassiska album osv) skulle jag inte behöva någon annan blogg. Tänk vad mycket tid jag hade sparat.

Markus F sa...

Kanske att någon av dom andra 61 personerna som besöker den här bloggen kunde tänka sig att skriva en kommentar? Det var liksom lite mer det jag efterlyste..

Johan Mölleborn sa...

Jag tänker i alla fall inte skriva nån kommentar.
/Big

Markus F sa...

Fan, ju mer jag tänker på det så är jag jätteimpad av dessa 2:43 minuter.
Att lyckas få någons uppmärksamhet så länge är fantastiskt. Tack än en gång.

Tobbe Arnesson sa...

Jag öppnar alla mina bloggar i varsin flik, sen läser jag dem en och en. Alltså (paus på åtta minuter för ett telefonsamtal) spenderar jag jättelång tid på din blogg, utan att läsa.

Fast den är ändå höjdpunkten för det mesta, du är världens bästa idiot. :D

Markus F sa...

Statistik är ju aldrig på riktigt, det är viktigt att tänka på. Men det är tillräckligt många som tillbringar lång tid och som öppnar olika sidor för att jag ska bli glad.

Unknown sa...

Alla är stumma av beundran över dina fantastiskt välskrivna texter. Det är därför ingen kommenterar...


;)

Nypan sa...

Du skriver åt helvete för lite om öl. Det gillar jag inte. Men annars gillar jag också din blogg. Kanske för att dina berättelser om cykling inta handlar om puls, kadens, watt och vikt, utan mer om känslan inför och under en tur.

Markus F sa...

Nypan, nu är du ute med håven och fiskar.. När det gäller öl så läser jag nog hellre vad du skriver. Och förresten, jag tycker som Johan A att du är skyldig mig så där 600:- per månad.

Tobbe Arnesson sa...

Hmpf, i min blogg stannar folk bara 1:30. :/

Anonym sa...

På min blogg stannar dom 3:05. Jag är värrare.

Markus F sa...

Jättekul Bruse. Men jag förstår inte varför du berättar det på min blogg? Borde du inte skriva ett tack till dina läsare istället?

Anonym sa...

Jorå Markus, när det rullat på ett tag. Dock har du fler som kommenterar än jag. Exempelvis som du, du kommenterar inget...

Anonym sa...

Toppensite!
Följer den med stor behållning. Skönt med folk som har ett stort och genuint intresse för cykling utan att bli allt för seriösa. Alla som kör med Brooks är mina vänner.

Markus F sa...

Kul Niklas! Och angående Brooks.. Jag var skeptisk till den första, det kändes som stenåldersteknologi och jag hade ju WTB, SDG Bel-Air och Selle San Marco som jag tyckte funkade utmärkt. Nu har jag tre Brookssadlar och det blir förmodligen en till på nästa cykel.