lördag, augusti 16, 2008

Snart 60 000 besökare!


Ja, under dom snart fyra år som BBB har funnits så har det snart varit 60 000 besök.
I bloggvärlden är det väldigt lite. Jag antar att Blondinbella har fler besök på en förmiddag.
I den värld jag dock gillar att leva i är det däremot jävligt mycket. BBB har ingenting gemensamt med Bella och Schulman förutom publiceringsformen. Faktum är att jag inte vill ha många läsare. Hade BBB många läsare skulle det betyda att det jag skrev var för allmängiltigt. Nåväl, det här har jag ju redan skrivit i den lilla Välkommenrutan här till höger. "We few, we happy few!" . Devisen för den här bloggen har alltid varit "bugger off" och så ska det fortsätta att vara. Men jag känner alltså att jag vill tacka för uppmärksamheten på något vis. Först och främst så skulle jag vilja ge något till alla, men det har tagit mer tid att lösa än jag trodde från början. Men det kommer att bli en present till alla, var så säkra.

Nu ska vi emellertid fira att det snart har varit 60 000 besök. Det är 3752 besök kvar till gränsen... Så vad jag hade tänkt är att den som blir besökare 60 000 får en tröja.
Och eftersom det här är BBB så snackar vi inte om en sunkig tisha eller en svettotröja i plast.
Nej, det blir en BBB-tröja från Portland Cyclewear i Merinoull. Nån jävla nivå måste vi ju hålla.
Jag har inte funderat på färg och text, men det ska i varje fall stå Babylon By Bike och sen nåt fyndigt. Vinnaren får väl vara med och tycka till. Storlek bestäms vid beställning.

Så jag har gjort räknaren här nedan synlig. Om du blir besökare 60 000 så tar du en skärmdump och mailar till markus@happymtb.org så kollar jag i besöksloggen att du inte har photoshoppat en fuskbild.

Och om du är väldigt keen att bli nr 60 000 men inte tycker att jag skriver tillräckligt många nya inlägg så kan du alltid läsa igenom allt gammalt. Det är omöjligt att du har läst allting... en hel del av det är ganska bra dessutom. Jag säger som Muminpappan: "vad jag var begåvad som ung"

Kram. Ni är världens bästa publik.

9 kommentarer:

Anonym sa...

vad händer om det är jag som är nummer 60000?

Markus F sa...

Hihi... jag tänkte faktiskt på det.

Du får väl akta dig. Om du ser att det drar i hop sig får du gå i karantän några dagar.


Eller så skaffar jag fram en tröja i ekologisk och rättvisemärkt hampfiber.
Men det erbjudandet gäller bara för dig. Skulle någon annan begärt samma sak hade det blivit dörren.

Johan Andersson sa...

Jag ska verkligen göra mitt yttersta för att bli #60000. En BBB tröja i ULL av alla material vore ju helylle att cykla omkring i.

Om det blir du Fredrik gör vi en deal ;o)

Anonym sa...

Utmärkt, får väl hålla koll på räknaren, hampafiber låter mulligt.

Tobbe Arnesson sa...

Kan man röka merinoull eller bara hampa?

Anonym sa...

så nu måste jag kolla i explorer varje dag istället..

Tobbe Arnesson sa...

Träkeps: Räknar funkar fint i Firefox 2.0.0.16, du har inte installerat något blockande plugin?

Tobbe Arnesson sa...

Menar givetvis "räknaren" och inte "räknar". Svårt det där med bestämd form singularis och verbform ibland, tydligen.

Martin sa...

Chansen borde vara så liten att jag lovar att cykla åtminstone en långtur om jag skulle råka snubbla hem tröjan.