tisdag, september 30, 2008

And the winner is...




Ojj... 60 000 besök. Och så nära inpå fyraårsjubileumet. Så kul. Jag är glad, rörd och inspirerad av att det är så många som läser här. Jag bugar.
Men jag har fått ett litet problem. Det är nämligen tre personer som övertygande kan styrka att dom var den 60 000 besökaren. Det mest troliga är ju att räknaren inte uppdaterar ordentligt, men det spelar ingen roll. Tre personer från den bästa av läsekretsar har fått beskedet att dom är besökare 60 000, och då är det så. Grattis Stefan, Mankan och Fredrik!
(ja, Fredrik kunde ju inte motstå att gå tillbaka och kolla en gång till efter ha fått beskedet att han var 59 998 så nu torskar jag ju på att fixa en tröja i hampfiber).
Tack för att ni finns. Och nu över till det roliga: Vinnartröjan.
Mankan och Stefan får ju tröjor från Portland Cyclewear med texten Babylon By Bike och det ska det ju stå på Fredriks också. Men vad ska det stå mer? Falun? Åby? Bergshamra? 60 000?
Hangaround? XC-Svetto? Krängkt? Stolt?
Förslag tack. Kom bara ihåg att jag är enväldig domare.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Krängd stavas det - det bör det stå.

Martin sa...

Jag var lite sugen på att springa runt till grannarna och gå in via deras datorer och ip-nummer när jag hade nummer 59 988 men det är bara att gratulera vinnarna istället.

Jonas sa...

Det ska stå lammkött på tröjan.

(Jag var tvungen att dra på oktoberfest när det stod 59965 på räknaren)

Tobbe Arnesson sa...

Just ja, räknaren...

Ordverifieringen hävdar luqey, så jag antar vinnarna var lyckosamma och förtjänar ett grattis: Grattis! :)

Markus F sa...

Mankan föreslog Hangaround som text, men vid närmare eftertanke så är det nog inget bra. Ordet är lite för mycket associerat med kriminella organisationer. Stafan vill ha långärmad tröja, så det får det bli. Långärmat är bäst i svenskt klimat.

Markus F sa...

Fredrik förslog just "Meat is murder" som text på sin tröja, och det är ju klockrent!

Men det blir ingen funktionströja, jag vägrar ju syntetmaterial.

Velonavia sa...

Vad kan vara mer funktionellt än ull?

Unknown sa...

Just hittat hit så jag missade tävlingen. Var dock nyligen i Portland, blev ingen tröja från Portland Cyclewear men däremot en "teamtröja" från River City Bikes (mycket värt ett besök om ni har vägarna förbi) i 100% ull från Woolistic.

Tack för fin blogg!
Per