lördag, juli 19, 2008

Jag har åtminstone ett Rohloffnav.



Hej!
Det var väldigt länge sen jag skrev något, och det beror på att både tiden och motivationen har tagit slut. Jag älskar fortfarande att cykla, men jag har blivit blåst på en stor summa pengar som jag betalade i förskott för ett cykelbygge.
Så jag är alltså väldigt ledsen, till stor del beroende på att jag betraktade den personen som jag betalade till som en av mina bästa vänner.
Man kan säga att både plånboken och hjärtat svider för tillfället, och det har inte varit läge för kaxiga bloggtexter.
Jag har lyckats återfå en viss del av summan i form av ett Rohloffnav, så en MTB med det växelsystemet lockar.
Och det är väl så man får se det. Om livet ger dig en citron, pressa lemonad av den. Jag har ju åtminstone världens dyraste Rohloffnav. Jag får väl ansöka om återinträde i Fotbollsklubben i Solna för bygghjälp. Jag har för mig att jag räknas som "left in good standing" där.

13 kommentarer:

Johan Andersson sa...

Fy fan Markus. Jag lider med dig. Inte lika mycket för pengarna som att du har blivit sviken av en person du litat på. Sen är det ju surt att bli av med pengar men än värre att bli blåst på en vänskap och ett förtroende.

Markus F sa...

Japp. Pengar brukar alltid gå att skaffa nya.

Nypan sa...

Urk är det första ordet jag kommer att tänka på. Som plåster på såren, bjuder jag på en öl på LB nångång, när vi har kört grusvägar the westside style.
Då kasnek du förhoppningsvis har ditt Rohloffnav i drift :-)
/N

Anonym sa...

Surt sa räven!

Ta med ditt Rohloffnav (gärna med tillhörande cykel) och kom tll Arvika så bjuder jag på mat, husrum, grusväg och öl.

Tobbe Arnesson sa...

Trist gubben, hoppas det löser sig på ena eller andra sättet. :(

Markus F sa...

Tack vänner. Men löser sig, det gör det inte. Jag har sumpat XXXXX antal pengar på grund av egen dumhet. Sens moral i det hela är väl att inte lita på en enda jävel och att man alltid är sig själv närmast, vilket jag borde ha lärt mig vid det här laget. Men det var väl dags för en påminnelse... Nåja. Jag skriver snart en mer utförlig redogörelse för hur det gick till, nu när jag har sagt A så är det väl dags för B.

Markus Lindholm sa...

Surt men det ärbra attdu skriver igen iaf. Pengar går som sagt att etsätta, det är värre med vännskap.

Staffan Nilsson sa...

Förjävligt!

Men kläm fram med det nu då! Sånnadär skurkar får inte gå lösa.

Det dyker ju osökt upp två namn på listan över misstänkta. Säg inte (eller säg det) att det är nån av dom?!

Stalle

Markus F sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Markus F sa...

Staffan, jag vill inte nämna några namn.

Unknown sa...

Oi! Namnet behövs inte, adressen räcker. :p Håller med Staffan, skurken kanske blåser oss nästa gång. Räcker med att mitt Campagnolo-styre från 1950 försvann ur mitt låsta kontorsrum förra sommaren, nuffsnuff. Rohloff the couch, man!
M.

Rikard sa...

Solna är alltid öppet för dig. Vi har förmodligen ganska mycket av dina prylar kvar där ändå =)

f.ö så bjuder jag ett par pilsner för navet. =)

Johan Mölleborn sa...

KBCK hjälper gärna till med finöl när du är ute i hoodsen. Nu har det även dykt upp ett nytt finölställe i Bromma. Där borde vi nog sitta till sent på natten och sluddra cykel. Trist med pengarna och strulet, men nu har du ju ändå ett fäldans fint nav. Ska du göra fixie av det?
/J