måndag, mars 17, 2008

Sadelen

Sådär ja. Nu är sadelen premiärkörd några timmar i Hellas. Hur det kändes? Som en sadel. Faktiskt ganska exakt som en cykelsadel brukar kännas. Det var liksom "jag har en cykelsadel under röven". Lädret blev lite lätt bananformat efteråt, men jag har läst att det ska bli så och att den behöver betydligt mera uppspänning än en Brooks, så det var ju inte konstigt.
Facit än så länge: Jag har en sadel. Den är bekväm och står emot skit hyfsat. En sadel liksom. Hur komplicerat behöver det vara?

Annat:
Jag håller på att få gallfeber på svennesvettona på HappyMTB. Tur att jag hann sluta som redaktör där i tid. Jag tycker att dom flesta är idioter och kan inte avhålla mig från att bråka med nästan alla. Idag var det en fjant som påpekade att han inte fick se på cykelfilm om han inte pippade sin sambo (jag förmodar kvinnliga) och sen var det en riktig idiot som jublade över att en vägbit på Södertörn hade blivit asfalterad... så extremt korkat.
Vad hände med HappyMTB? Har det varit så hela tiden utan att jag har märkt det?

19 kommentarer:

Anonym sa...

På a svarar jag; precis så det ska vara. En sadel ska kännas som en sadel.

På b svarar jag; ja, så har det alltid varit, bara du som blir äldre.

Markus F sa...

Jag blir äldre... och visare.

Sånger från nedre botten sa...

Kul att se att du fått lite tid till jonnen. Själv hade jag säsongspremiär på fotbollen i går, lite träningsvärk blev det...

Rikard sa...

Happy blir faktiskt bara bättre och bättre, det är nog bara du som cyklar för lite.

Sebastian sa...

Jag spenderar också mindre tid på happy och mer på andra märkliga forum nu för tiden. Men happy är bra i grunden, absolut, och det blir inte bättre av att motvikten till svennesvettona slutar skriva.

Jonas sa...

Nu är du bara bitter farbror Maskros. Du sitter och läser happy och inser att du inte förstår vad ungdomarna skriver om längre. Ligga för att få kolla på cykelfilm, så har det väl alltid varit. I alla fall när jag varit hemma hos mollo.

Anonym sa...

På b svarar jag: Ingenting alls.

Anonym sa...

Fy fan, måste man ligga för att få komma hem till Mollo?

Anonym sa...

Men skit i att läsa tråden då! Dessutom står det dig fritt att starta ett eget forum där du och dina kompisar kan vara coola hur mycket ni vill, utan vanligt folk.

Markus F sa...

Du kan ju börja med att skita i att läsa på BBB. Gillar du inte det här så dra åt helvete.


Och för övrigt, jag kommer alltid att håna fjantiga svennar som har fastnat i förlegade könsroller och låter tangentbordet tala utan kontakt med hjärnan.

Anonym sa...

>Du kan ju börja med att skita i att läsa på BBB.

Hehe, jag väljer vad jag läser, inte du, men mådde jag lika dåligt av det som du verkar göra av Happy, skulle jag absolut låta bli.

>Och för övrigt, jag kommer alltid att håna fjantiga svennar som har fastnat i förlegade könsroller och låter tangentbordet tala utan kontakt med hjärnan.

Ja, jo, tycker du det är konstruktivt, kan du ju fortsätta med det. Sen att det inte är helt uppenbart vad du menar med "håna" och "förlegade könsroller" i det här sammanhanget, antar jag inte kommer leda till nåt förtydligande. Synd.

Markus F sa...

Du Äpplet: Läs någon annan blogg. Eller ännu bättre. skriv din egen.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Markus F sa...

Efterom äpplet inte klarade av att ta till sig min rekommendation så är en kommentar borttagen.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Markus F sa...

Äpplet skrev:
-Dessutom står det dig fritt att starta ett eget forum där du och dina kompisar kan vara coola hur mycket ni vill,

Ja Äpplet, det är just det jag gör med BBB. Här kan (framförallt) jag och mina kompisar vara hur coola eller ocoola vi vill.

Och du har inte fattat det där med att censurera. BBB är mitt forum, och är till för mina tankar. Alltså gör jag precis vad fan jag vill med dina inlägg. Du ifrågasätter inte, du stör. Du begriper inte vad jag skriver om, och det finns ingen som helst anledning till att jag ska upplåta plats för dig. Tyck vad du vill, men gör det hemma hos dig. Det här är inget offentligt klotterplank och jag skiter i dina åsikter.

Anonym sa...

Nu menade jag snarare ett diskussionsfora, där du fritt kan bestämma vem som skriver vad, än en blogg, ledsen för att det inte framgick tydligare. Hela det inlägget blev väl kanske lite onödigt Internet-aggressivt, men det går ju inte att ändra nu.

Dock, ett offentligt klotterplank är ju precis vad det här är, då vem som helst kan komma hit och kommentera och skriva. Tycker vad jag vill gör jag dessutom varsomhelst, precis som du, förmodar jag.

Markus F sa...

Nja, det här är ju inget klotterplank, som du precis har upplevt. En stor skillnad mot HappyMTB är ju att här kan jag sudda som jag själv vill.

Och när jag suddar här censurerar jag inte. Censur är när jag fråntar dig rätten att uttrycka dina åsikter.Och den rätten har jag ju inte tagit ifrån dig. Tvärtom har du tusentals plattformar att säga vad du anser om mig och mina åsikter. Du kan starta bloggen "Markus F är en böghora" om du vill.
Men nu var du klagande och gnällig, och det går inte för sig.
Den största dödssynden man kan göra sig skyldig till på BBB är att vara tråkig. Det var därför dina kommentarer raderades. Nu har du visat att du kan resonera. Då återstår bara att vara rolig.