lördag, januari 19, 2008

Osund fascination. Torra och våta fötter




Alltså, om man inte har någon tjej så kan man ju alltid köpa snygga skor. Senaste inköpet, ett par Castleton Boots från Shipton & Heneage. Det bästa med internet är att man slipper gå i affärer som ändå inte har det man kan tänka sig att köpa.
Fast jag medger att mitt skointresse kan framstå som lite skumt. Har jag tur så finns det någon flicka som tycker att jag är sinnebilden för stil och smak när hon ser mina skor så att jag slipper sitta och tröstköpa skor på kvällarna.


För er som fullständigt struntar i brittiskt herrmode a la Bertie Wooster så kommer en stämningsbild från Våta Fötter. We aim to please.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Är det här en kontaktannons? Annars kan du ju alltid komma hit så kan vi tillsammans fördjupa oss i vår olyckliga situation.

Sebastian sa...

Förutom att bilderna inte syns var det en bra kontaktannons.
Skor är aldrig osunt, även om jag föredrar italienska skor före brittiska. Och då menar jag inte snabelskor i krokodil.

Markus F sa...

Blogger var lite skum igår när jag skrev det här. Kontaktannons? Nä, det vore meningslöst. För det första är det inga tjejer som läser här och för det andra skulle jag ändå inte ha tid med flickvän.

Tobbe Arnesson sa...

Du cyklade spången va?

Markus F sa...

Nänä. Den där spången är aldrig kul, och nu var den isig. Det var tillräckligt halt att försöka gå över spångjävlen.

Sånger från nedre botten sa...

Nog tycker jag att Bruses fråga är berättigad, för visst är det lite -läs mycket - kontaktannonsfeeling på det här:

"Har jag tur så finns det någon flicka som tycker att jag är sinnebilden för stil och smak när hon ser mina skor så att jag slipper sitta och tröstköpa skor på kvällarna."

Tid är bara en bagatell i sammanhanget.

;-)

Markus F sa...

Aj fan. Här tycker man att man är självironisk, men så lyser det ändå igenom så tydligt.
Men visst fan vore det kul med en tjej att hålla i handen. Frågan är bara när handen ifråga skulle hållas?
Mina prioriteringar är ju:
1: Anton
2: Jobbet
3: Cykling
4: Vänner
Ingen tjej vid sina sinnens fulla bruk skulle ju gå med på att vara nr 5 på listan.

Markus F sa...

Glömde en sak: Jag är ful, fet och fattig också. Lika bra att glömma det där med brudar. Men en kram skulle sitta fint, det medges.

Anonym sa...

Det finns tjejer som faller för fula, feta och fattiga män. Jag är ju flint, men jag fick kramas i helgen.

Kanske du ska nedprioritera jobbet:
1: Anton
2. kvinnor
3: Cykling
4: Vänner
...
15: Jobbet

Markus F sa...

Nänä. Här omprioriteras ingenting.

Sånger från nedre botten sa...

Även om jag vet att du har en viss fäbless för 2Tone går vissa saker att kombinera, allt behöver inte vara svartvitt. Hittar du en trevlig tjej att hålla i hand lovar jag att inte limma på henne om jag blir bjuden på middag.

Men du, du kan väl släppa hennes hand när du lagar mat, cyklar och umgås. Snälla.

Anonym sa...

Har testat det där med att inte prioritera tjejen först. Och dessutom tala om det för henne. Det gick inte så bra. Hon kastade telfonluren i örat på mig och det var det sista jag hörde av henne.

Daner sa...

Även om du hade andra prioriteringar så tycker inte tjejer om konkurrens, Imelda.

Daner sa...

http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/1173911.stm

Markus F sa...

Andra gången idag... Min arbetskollega (och även då och då bloggmedarbetare) Dark Hedis var vitsig på sämsta göteborgsvis och tyckte att jag borde byta namn till Imelda Markus.