torsdag, november 01, 2007

Sugen på långlopp

Efter en tripp till Medevi Brunn idag så vaknade återigen den gamla lusten att delta i ett långlopp. Jag har åkt den vägen så många gånger på väg till MTB-Vättern och Vätternrundan, och en bit av sträckningen för MTB-Vättern går en bit parallellt med vägen från Borensberg till Motala. Attans vad jag har hatat kullarna längs den vägen.. Det är en sträckning som är förknippad med många bra minnen. Motala är också en stad som trots sin tråkighet rymmer en hel del adrenalin bara på grund av Vätternrundan. Varje gathörn koms ihåg. MTB-Vättern är avsomnat, och jag kommer aldrig mer att cykla VR. Men fan vad kul det var. Jag tror på fullaste allvar att jag måste cykla ett långlopp i sommar. Frågan är bara vad? Det måste vara något spännande.

Ett alternativ är ju naturligtvis att jag struntar i att ha nummerlapp på mig och cyklar genom hela Kolmården, för den skogen ser otroligt spännande ut från bilfönstret. Hur långt kan det vara?

4 kommentarer:

Nypan sa...

Stockholm -göteborg är långt, och väldigt fint.
Fast det är ju förstås asfalt hela vägen.
/N

Markus F sa...

På något sätt så skulle jag ha väldigt svårt att cykla snabbt för att komma till Göteborg...
Låt loppet gå åt andra hållet så lovar jag att göra mitt bästa.

Anonym sa...

Kolmärden, är episkt, brutalt och skitmysigt. Start i Buskhyttan eller Nävekvarn sedan målgång vid Stavsjö.
Ultra deluxe att bära cykeln nerför Bråvikens kastbranter.
Rekomderas!

Markus F sa...

Kanon! Jag behövde få reda på en lämplig startpunkt.
Nu jävlar.