torsdag, augusti 23, 2007

Jag slapp flytta till Strängnäs


Den sista tiden har det spekulerats lite på mitt jobb om att vi skulle flytta. Nya lokaler har varit på tapeten (jag har själv varit med och tittat på ett tänkbart lager) och det har varit självklart att två stora lager i Stockholm har varit omöjligt i längden. Men den stora frågan har varit vart det nya lagret skulle placeras. Stockholm är fullt, och det är dyrt. Men det måste också ligga till så att det har nära till stora försörjningsleder, och för den delen också nära till järnväg om det skulle bli kris. Så det heta tipset har varit någonstans i södra mälardalen. Så det var med lite oroliga känslor vi alla gick på ett snabbutlyst informationsmöte idag.. Visst blev det Strängnäs. Ett centrallager på 16 000 kvadratmeter för hela Sverige och ett mindre lager för Stockholmsregionen på 11 000 kvadratmeter ska byggas. Det kändes väl så där, tills direktörn vände till sida tre i Powerpointpresentationen: All sälj/köpverksamhet för Stockholmsregionen stannar kvar i Årsta i nya lokaler och dessutom ska ett nytt specifikt färskvarulager byggas i direkt anslutning till det kontoret. Det är exakt vad jag hoppats på, och det kommer att bli skitbra. Om jag ska kunna göra ett bra jobb så måste jag ha lika nära till lagret som till säljarna, och det tar tid att cykla till Strängnäs. Kanon. Det enda tråkiga är att en massa fina kollegor kommer att hamna 8 mil bort om dom nu väljer att flytta med. Jag kan tänka mig att chaufförerna och lagerarbetarna som bor i Tyresö inte direkt jublar ikväll.

Men, över till intresantare saker: På söndag ska jag ta min första långa cykeltur sedan lunginflammationen. Det får bli lugnt tempo. Vart ska jag cykla, och hur? MTB, LVG eller grus? Landsväg till Strängnäs kanske?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag röstar för Strängnäs.

Markus F sa...

Men Bruse, det är ju 80 kilometr på tillbakavägen också.. Tänk på att jag är konvalescent.

Nypan sa...

Jag röstar på Västerort. Grusvägarna på Järvafältet är fina och nås ganska lätt från Barkarby. Dessvärre är LB stängt på söndagar.