torsdag, augusti 30, 2007

Inget födelsedagskalas.


Jag ställer in BBB´s födelsedagskalas.
Det finns många anledningar, men det viktigaste är väl att antalet intresserade inte står i någon vettig relation till kostnaderna för att arrangera ett kul party. Lokal+souvenirer kostar lika mycket oavsett om det blir 10 eller 50 pers, men är vi bara 10 kan vi lika gärna sitta hemma i mitt kök. Men i och med förarbetet så fick jag några kanonbra idéer och uppslag, så jag funderar på en julfest i december istället.


(dessutom, det händer flera andra kul saker. Tour de retard och SSSM inträffar ju helgen innan och efter. Nån gång ska ni väl vara nyktra också)

13 kommentarer:

Jonas sa...

Nämen vafan. Då kör vi fulöl hemma hos dig istället.

Anonym sa...

Nykter? Näe, vi kommer hem till köket Markus!

Markus F sa...

Till köket är ni alltid välkomna. Fulöl finns. Förresten ringde en trevlig dam idag och bjöd in sig själv på middag och krävde Osso Bucco Milanese, så jag borde köra igång ett långkok asap.

Tobbe Arnesson sa...

Bra att du flyttar festen men trist att responsen inte var den önskade. Själv fick jag förhinder och det har verkligen grämt mig. September är en månad med alldeles för få helger!

Johan Mölleborn sa...

Julfest låter kalas. Då ska jag spritsa ett fint tomteskägg på dig. :)
/Big

Markus F sa...

Förresten, vad ska man säga om en kompis som bara dyker upp med en karta tysk "halvful" öl?
Såna personer sorteras väl in under beteckningen hederstryfflar?

Jonas sa...

Åt Osso Bucco på Proviant när de var nyöppnade. Mycket trevlig. Hittade detta
recept

"Märgen sörplar du bestialiskt i dig med stor aptit"

Patrik Skolling Möller sa...

Vafan om det blir hemma hos herrn så kommer jag självklart. Jag vill smaka sån där tysk surkål. :o)

Jag tar med mig vilken dricka som helst och bjussar på !

//Skogling

Sånger från nedre botten sa...

Hm, det tycks som om den ende ledsne är "redaktörn" som kom med de andra idéerna...

..Jag vill gå på fest, bli full och dijäjja lite.

Får väl gå och ägna mig åt konstruktivt sorgearbete på en pub i Kransen i stället.

*mutter*

Johan Andersson sa...

Trist, men shit happens... Osso Bucco har jag inte ätit på säkert tio år. Har funderat mer än en gång att fixa till det.
Dags att stryka över denna grej i almanackan :o(

Markus F sa...

Han på nedre botten skrev:
"Jag vill gå på fest, bli full och dijäjja lite"

Jaja. Men du får vänta tills december. Då ska jag stå i tomtekläder och dela ut julklappar till alla trogna medans du spelar favvolåtar och häller upp öl. Dessutom har du en hel del redaktörsarbete tills dess. Sluta pipa och börja jobba.

Sånger från nedre botten sa...

s´chicka manusch då for faschlikliken.

*djäflaslavdrifvare*

Anonym sa...

Mitt problem var att det stora intresset inte motsvarades av den pekuniära delen. Öl-och-huvudstadssugen men pank helt enkelt.

Julfest låter bra.

Det är en rolig serie i näst senaste Rocky-tidningen när han ska laga Osso Bucco förresten.

/sebastian