lördag, augusti 11, 2007

Filmfestival


Nästa vecka är det cykelfilmsfestival i Chicago. Jag skulle gärna gå. Mer Lucas Brunelle på stor skärm, Klunkerz, partyn, fler bra filmer. Listan på städer dit Brent Barbur tar sin filmfestival bara växer. New York, Los Angeles, Paris, Chicago, Toronto, Portland, Minneapolis, San Francisco, Vienna, London, Barcelona, Roma, Milano, London, Sydney, Melbourne, Tokyo..
Det saknas en stad på listan. Var är Stockholm? Någon borde göra något.
(nej, inte jag. Jag har tillräckligt snärjigt med att ordna två busrace per år och nu är det dessutom treårsjubileum för BBB om en månad)

Man kan ju börja med att åka till London, Wien eller Milano nu i höst när det är Europaturné, be att få ett backstage/vippass och studera hur det funkar och sen går det ju att arrangera Stockholmsfestivalen året därpå. Inte särskilt svårt. Bara att boka lokaler och sälja plåtar.
Kom igen nu. Någon borde verkligen göra något. Om inte annat så kan jag väl få resesällskap i höst?


5 kommentarer:

Tobbe Arnesson sa...

Jag vet inte jag, kunstrad på amerikanska verkar minst lika fjolligt som på tyska.

Rikard sa...

en kommentar av rent redaktionell karatär, du skulle inte kunna ställa om ditt RSS-flöde så man kan läsa inläggen i sin helhet i sin RSSläsare? snälla?

Markus F sa...

Visst. Tala om hur man gör bara.

Rikard sa...

logga in på dashboard, klicka på settings och sedan fliken som heter site feed.

på frågan "allow blog feed" väljer du alternativet "full".

Markus F sa...

Nu pratar ju iofs Blogger svenska med mig, men det gick nog bra i allafall.