onsdag, augusti 22, 2007

Det kan inte vara sant..



Alltså, ni vet att jag gillar öl. Och att jag är en sucker för modernistkultur i alla dess yttringar vet ni också. Så när jag blir tipsad om ett bryggeri i norra England som döper sina månadsöl efter Northern Soulklassiker faller jag ju naturligtvis som en kägla. hade jag ett eget bryggeri så skulle jag göra exakt likadant.
Beställningssedeln till Systembolaget är nästan ifylld, det är bara ett knas: Northern Brewing Company har precis börjat testa med att fylla öl på flaska. Dom har bara sålt på fat tidigare. Så fort jag fått ett svar på om dom har något på flaska dänger jag iväg ordern. Alla som är snälla får komma och provsmaka. Jag ska spela Northern Soulstompers tills ni kräks. Har dom Two Tone-biran så blir det Skinhead Moonstomp till sulorna ger upp.

6 kommentarer:

jesperC sa...

Kul, posta en uppföljning om de går beställa. Isåfall ska jag luska ut vem som "permanent"-lånat min Two Tone Story box och beställa en låda jag me.

//j

Sånger från nedre botten sa...

Man kan väl konstatera att de har tagit sig an en rejäl utmaning, brygga 24 öl, som förväntas ha kvalitet, det är det faktiskt inte många bryggerier som går i land med. Jag tillåter mig vara skeptisk även i det här fallet. Men vore dum om man inte tog ditt erbjudande. Säg till när de är på kylning, så tar jag med mig The Selecter

Markus F sa...

Man ska nog inte hänga upp sig på att ölen är så värst annorlunda varje månad. Istället så ska man nog hellre snacka om tappningar. Vin har årgångar, och har är det nog fråga om bryggningar som får namn.

Tobbe Arnesson sa...

De får inte speciellt bra kritik hos Ratebeer men det tycks vara ganska få som testat. Men det är ju inte allt med smak, doft och utseende. ;)

Dessvärre tror jag du kommer få svårt att privatimportera dem, mindre bryggerier kan knappt fylla förråden hos de lokala pubarna. Se bara på Närke Kulturbryggeri, eller Stone Brew som gör Arrogant Bastard.

Anonym sa...

Behöver du beställa en container så finns det i alla fall en i GBG som kan tänka sig några backar.

//Kallefs

Anonym sa...

Jag är hedrad, men ett omnämnande kanske?
Vi kör mer nutida svart musik i form av Still D.R.E och väntar på att raz ska rulla färdigt.
Stompers och en Northern Dancer verkar vara en höjdare. Men Dara och gänget hypar Edwin Starr, så man kanske ska satsa på en sån. Jag misstänker dock att det är äcklig modern. Disco. Fyfan.

//sebastian