söndag, juni 10, 2007

16 juni


Snart. Om ni sitter klistrade vid den här webkameran så kanske ni får se mig cykla förbi. Stressnivån är hög just nu, med tusen saker att fixa innan jag åker. Det enda som är färdigt är min packning. Cykeln är nerplockad, väskorna packade. Det enda som behövs nu är att tömma plånbok och nyckelknippa samt växla pengar. Det är mycket irriterande att Sverige nobbade Euron.
Visserligen finns det gott om bankomater även i Tyrolen, men det är få restauranger och Gasthof som godtar plastkort. Lite underligt med tanke på att dom är rejält uppkopplade annars.. Troligtvis är det på grund av vikten att hålla den lokala informella ekonomin i gång.

Jo, en sak till: Det finns en väderrapport från Tyrolen här till höger på sidan. Mulligt, och det blir som vanligt åska. Jag hade inte räknat med något annat, det är inte förrän i juli som vädret har stabiliserat sig.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Trevlig resa Markus! Det kommer att bli helmysigt för dig.
Njut av varenda tramptag, det skulle jag ha gjort.

Markus F sa...

Njuta? På den här turen kommer jag att hata varenda pedaltag, glöm inte bort att det är fullständigt normalt med 500 höjdmeter på en 10 km sträcka i den delen av världen. Jag gillar inte uppförsbackar men kan trots det inte hålla mig ifrån 2000 meters passen..
Nä, njuter gör jag i Hellas. Nu på semestern ska jag fullständigt köra skiten ur huvudet genom att enbart ägna mig åt cykling, mat, dryck och sömn.

Patrik Skolling Möller sa...

Bergscykling är kul. Tag det försiktigt utför bara. Lycka till !

//Skogling

Sånger från nedre botten sa...

Sat Jun 16 09:00:00

På Laddväggen intill vägen ser man skuggorna av två cyklister, var du en av dem?

Sånger från nedre botten sa...

Ladvägg ska det naturligtvis stå...

Markus F sa...

Jo förresten. Den här bilden visar utsikten fraan min balkong.