söndag, april 22, 2007

Skev tidsuppfattning?


Jag tog en titt på ett par av mina cykelskor idag, och konstaterade att dom var ganska slitna. Det kändes konstigt, för jag tyckte dom var nyinköpta. Jag började fundera på hur länge jag hade haft dom, och tog en titt på några gamla bilder. På fotot från 08XC från 2002 så är dom alldeles nya, och jag minns att jag köpte dom billigt på Cykelcity i slutet av sommaren.
Underligt. Det känns som om det bara var några månader sedan. Lite senare rensade jag i garderoben, och slängde en hel del kläder. Jag dumpade mina Goreknickers som började falla i bitar (dom är med på samma bild från 08XC) och ett par Cykelcity-hängselshorts som visade lite för mycket hud på fel ställen (dom hade jag bevisligen på mig på MTB-Vättern 2001) men Gore-baggisarna från MTB-Vättern 2000 får hänga med ett tag till. Men jag har uppenbarligen en väldigt skev tidsuppfattning, för jag tycker att alla dom här plaggen är nyinköpta. Det är likadant med alla prylar jag har förresten. Min framgaffel på MTB´n är en 2004 Marzocchi, och jag ser den som min "nya"gaffel. Helt uppenbart är jag i otakt med tiden.

För övrigt, kolla in Jerry Nilsons sida Cycloclimbing.com som jag har länkat till här bredvid. Massor med reseberättelser om "lighttouring" i Alperna. Jerry är mycket tuffare än vad jag är, för han reser med ännu mindre bagage och bokar inte hotell i förväg. Dessutom har han lagt upp en lista på grusvägspass i Alperna, och jag hittade en väldigt bra lösning på en vägsträcka jag har funderat över inför sommaren.

4 kommentarer:

Rikard sa...

har du sålt din nya LHt än?

Markus F sa...

Bra exempel. Den cykeln känns faktiskt "ny" för mig trots att den har cyklats året runt sedan hösten 2005. Jag har haft lite planer på att sälja den, men den är helt enkelt för bra. Som det känns nu så gör jag mig aldrig av med den. Dessutom är den perfekt med dubbdäck på , mina Nokian gjorde sin fjärde vinter nu.. Världens bästa allroundcykel.

Tobbe Arnesson sa...

Det är väl klart prylarna känns som nya när du inte har loggat några timmar på dem. :P

F'resten, kolla in Yngwie: http://www.youtube.com/watch?v=p_tuLEmWccM

Markus F sa...

Jag visste att den kommentaren skulle komma.. men i fallet MZ-gaffeln och Surlyn så stämmer det ju defintivt inte.

Och kläderna skulle ju inte falla i bitar om dom var oanvända.. Det är för övrigt likadant med vanliga kläder. Jag blev irriterad över att en skjorta jag haft i över tio år hade blivit sliten på kragen.