torsdag, april 26, 2007

Haha, jag har hittat en väg över berget!



Rittnerhornhaus.

Så där. Jag har hittat en väg över Sarntheinbergen så nu slipper jag trampa asfalt ner över Bolzano. Det blir förmodligen någon kilometers bärande/ledande av cykeln på mitten, men det kan jag ta. Kolla här på Via Michelin

Vägen går från Sarentino/Sarnthein på asfalt upp till 1500 meter, sen blir det grusväg och vandringsled över Corno di Renon/ Rittner Horn och sen nerförsbacke till Ponte Gardena/Waidbruck. Det blir förmodligen en skrattfest. Lunch intages lämpligen här.

3 kommentarer:

Tobbe Arnesson sa...

Najs! Jag beundrar din planeringsförmåga, du får onekligen ut en massa glädje av dina resor redan innan du sitter på cykelsadeln!

Markus F sa...

Planeringsförmåga.. Jo jag tackar. Det handlar mest om att ha ordentligt med kartor.

Johan Andersson sa...

Måste hålla med Tobbe! Känns som en grum planering. Kommer bli en resa med smak av mumma..