tisdag, mars 20, 2007

Min senaste Amerikaimport


Jag tror inte att någon som läser här är ovetande om HappyMTB. Så här kommer en lite hyllning till det älskade forumet, där folk inte kan gå att köpa mjölk utan att berätta för varandra:

Här är mina nya jeans. Jag köpte dom från ful-Amerika och lurade tullen, så tre par Levis var billigare än ett par Acne-jeans i butik.
Dom är stenhårda och så blå att dom färgar på möblerna så det är tur att soffan redan är blå.(ni slipper bilden blåjeans i en sunkig soffa)
Eftersom Shrink-to-fit 501:or är "stiff as cardboard" så tvättade jag två par på en gång för att slippa skavsår. Jag rekommenderar 40° snabbtvätt med tvättsåpa eller åtminstone ett tvättmedel utan vitmedel.. Torktumling är no-no!


Jag vill ha dom på jobbet redan imorgon, så ett par hamnade på handdukshängaren. Annars är "Drip-Dry" bästa metoden.



Jag vet, det finns lättare och modernare byxor. Men jag gillar dom här, dom passar min rumpa och inga byxor känns skönare än ett par väl inslitna 501. Efter några månader har dom anpassat sig efter kroppen och då vill man aldrig använda några andra brallor. Tycker man att dom är för långa kan man korta dom genom att sy upp dom.

7 kommentarer:

Johan Andersson sa...

501'or är grejen... Har inga andra jag heller.

Får man fråga var du köpte dom (fråga får man ju alltid).. Mina jeans börjar ta slut. Köpte ett par 501 i Cannes när jag var där och det var ju tur att dom var på rea ;o) Men ett par räcker inte!!

Va?? Är mjölken slut, måste handla mer!!

Anonym sa...

501:or, ahh lite nostalgi där. Har inte haft Lewis sedan gymnasiet tror jag. Som stadgad familjefar köps de flesta av mina kläder på Dressman, av mig eller min fru.....

Villa, Volvo men ingen Vovve. Samlag något för sällan, tacos och "Så ska det låta" på fredagar och storhandling på Ica Maxi.

Vilken jäkla tur att jag har HappyMTB och mina cyklar att sticka ut från Svenssonlivet med.

Markus F sa...

Alltså, vänner. Det var en skämtsam drift med oss alla som langar upp bilder på forum så fort vi byter bromsklossar eller handlar en styrstam från Tyskland..

501 är mina favoritbrallor, men dom har en värre inkörningsperiod än Brookssadlar. Dressman är väl inget fel, bra kläder till vettiga priser. Men handlar man brallorna på www.bargainsavenue.com så kommer man ner på priser som liknar Dressman.
Köp så länge det går, Levis tillåter egentligen inte butiker i USA att skicka till Europa.

Nypan sa...

Jag tror att Jocke gav en ganska bra beskrivning av livet för en helt vanlig svensk man! Jag har ingen volvo, ingen vovve, och har väl bytt ut Ica Maxi till willys eller City gross ( ICA Viksjö är för fins och för dyrt för mig , men passar annars in ganska bra i det mönstret. Håller med om känslan med ett par rejält "ingådda" Levis 501, även om jag de senaste åren köpt allt möjligt skräp. PS. Köpte idag 2 st "tyska" Löwenbräu, på markus inrådan Ds.

Markus F sa...

>Jag tror att Jocke gav en ganska bra beskrivning >av livet för en helt vanlig svensk man..

Hallå där, är inte jag en vanlig svensk man jag också?

Anonym sa...

Tvättar du dom? Ner i badkaret med dig, gubbe!

Tobbe Arnesson sa...

Jag får inte upp ett par 501 över låren, trodde inte de var något för cyklister? Nu är det väl kanske att ta i att kalla Markus för cyklist. Men Johan?