söndag, mars 25, 2007

De Brouwerij Pokaal läggs ner.





Välkommen!
Jag lägger ner DBP. Det blir för stort arrangemang, det märktes redan förra året att vi var på gränsen kapacitetsmässigt. Och när Mange inte kan vara med känns det lite trist också.
Ni som är intresserade är välkomna på likvakan, som kommer att gå av stapeln samma dag. Temat för likvakan blir.. Audax!
Medtag pengar (jag berättar senare hur mycket) och platsen blir en ölpump söder om söder.. och sen några till..
Meddela den du tycker behöver veta. Alla som hittar hit är välkomna, och du anmäler dig genom att skriva en kommentar här.

24 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är där med Gravöl i högsta hugg
/
Erik (typ denna dära mytis alltså)

Anonym sa...

Tråkigt. Men jag kommer nog på gravöl då, det är också en bra ursäkt att vara social.

/Jonas

Anonym sa...

Trist och tråkigt, men alldeles förståeligt! Jag sällar mig till begravningsföljet. Önskas ljus eller mörk klädsel?

Anonym sa...

Shit här har man karvat loss en kväll för cölkling.

Klart man försöker komma på gravölet, lite cykling blire väl?:o

/Oscar
Fjärdebrunn

Johan Andersson sa...

Jag kommer, med mörk klädsel för att visa respekt!!

Markus F sa...

Eftersom vi hedrar DBP så blir det naturligtvis cykling. Banan meddelas i sann DBP-anda vid start.

Anonym sa...

*Gråter en skvätt*

Kommer naturligtvis att närvara för intagande av gravöl.

/Viktor

Anonym sa...

Gravöl bitte. Glöm inte Rebecca som åker ända från Sveriges framstjärt för att cykla med oss!

Anonym sa...

Klart jag kommer!

/STEFAN

Anonym sa...

Abo!

Anonym sa...

Jag är med!
Phil

Anonym sa...

Prost.

/Jonas Larsson

Anonym sa...

Ska jag ha svart eller vit slips på lördag?
/ox

Anonym sa...

Jag tar med en stor spade...

/olle

Anonym sa...

Svart eller vit slips?

Jag kollade upp det förra veckan när min morbror och tillika gudfar begravdes. Närmaste familj - barn, fru, man, sambo: vit slips. Annars svart. MEN - anser man att man stod den avlidne osedvanligt nära så kan man indikera detta genom att bära vit slips ändå? Komplicerat? Javisst, allt är inte svart och vitt i Ribbing-land.

/JL

Anonym sa...

Jag kommer gärna och snackar skit och rastar nån av cyklarna. Plus att jag aldrig vart på en begravning. Är det kul? Tror R kommer också.

/ Loffe LOFI

Anonym sa...

en kommentar här

kaj =superape

Anonym sa...

Jag tror på återuppståndelsen,
men kommer och gråter en skvätt på lördag.
/Erik

Anonym sa...

Ingen aning om jag ska ha svart eller vit då. Får väl bli en röd.

Anonym sa...

Beerfot kommer- hinka öl är något jag kan. Cykla kan jag egentligen inte.

Markus F sa...

We few, we happy few, we band of brothers.
For he today that sheds his blood with me
Shall be my brother; be he ne’er so vile,
This day shall gentle his condition….

Markus F sa...

We few, we happy few, we band of brothers.
For he today that sheds his blood with me
Shall be my brother; be he ne’er so vile,
This day shall gentle his condition….

Anonym sa...

Jag, Loffe och Kung Stalle dyker upp. Som en ubåt, typ.

/R

Anonym sa...

Hej!
Jag har varit i London och tränat gravöl hela veckan! Jag vill vara med och sörja.

48/16 Magnus