måndag, mars 12, 2007

Däck



För att jag skulle slippa gå omkull i Hellas och inte behöva få fler ömmande skenben plockade min rådgivare fram ett par Schwalbe Black Jack ur förrådet. Det ska bli spännande att klämma in ett par 1.9 i ramen (eller 47-622 för oss europeer). Monstercross, på min ära. Sen väntar ett par SOMA Everwear på att gatorna ska bli sopade. Kul.

Extra roligt var att min Fillmoreväska hade anlänt. Den ska få hänga på pendlarhojen som en shoppingbag.

Tillverkad i 60% hampfiber, vilket känns bra. Jag gillar förnyelsebara material som inte kräver insektsgifter, överbevattning, kontsgödsel eller massvis av energi för att framställas. Hampa kan dessutom växa mycket längre norrut än bomull, så idén är jättebra.

7 kommentarer:

Nypan sa...

Den där väskan ser ut att rymma c:a 6 st ölflaskor, vilket ju ugör det till en "vettig" väska till både långa vätsekrävande turer, och kortare fyllerace :-o
Spännande däck val. ( Allt utom "Conti" är spännande)

Markus F sa...

Nypan, du tänker bara på finöl.. Jag tror att det går att få plats med 12 burkar utan problem.

Nypan sa...

Finns öl på burk?
Men cykeln är ju värd lite bättre än ful-öl, det var lite så jag tänkte.

Anonym sa...

Är det verkligen ett hakkors som logga på väskan? Det är väl lite övertydligt, även om herr Markus F ska ta över världen... :-)

Markus F sa...

Nej, det är inget hakkors. Jag tror att det är en jättedålig idé att ha svastikor på fordon, kläder och väskor. Testa att slipa om brillorna.

jns sa...

Var får man lättast tag på Soma väskor eller andra tillbehör?

Markus F sa...

Det lättaste sättet att få tag på SOMA-produkter är nog att klicka på länken till North American Flyers som finns på den här sidan, mellan "Nypans cykelblogg" och "Nolltid" . Där får man kontakt med Dane Thomas som sköter importen av SOMA till Sverige.