onsdag, januari 10, 2007

Inte särskilt glamoröst

Eddy Warhol

Det kom ett underligt mail i dag. Ärenderaden var "Inlägg mot Trisslott" och avsändaren var en firma som säljer damunderkläder på nätet. Dom ville helt enkelt ge mig en trisslott för att jag skulle nämna deras firma och lägga en länk från den här bloggen.. Som om det har var några jävla gula sidor där man kunde köpa plats, och dessutom för en sketen trisslott. Vad tror folk egentligen? Och vad har stayups och stringtrosor med cykling att göra?
(i och för sig intressant att titta på, men inte här)
Nej, ska man bli omnämnd på den den här bloggen så måste man antingen ha gjort något som är intressant att diskutera här eller så ska man vara min vän. Som Micke och Molle till exempel. Nya bloggar från cykelpolare har en given plats på den här sidan. Läs deras bloggar.


Varför skriver man om cykling? Ja inte är för att tjäna stålar eller få leva ljuva livet. Det är ju inte särskilt mycket pengar i den här branschen, i bästa fall får man låna en cykel i en vecka för att testa eller åka till Köpenhamn och titta på Shimanos nyheter. Nu kunde jag inte ta ledigt för att åka till Köpenhamn, men AJ var villig och det är nog lika bra det. Då blir det tyskt reportage ala Tour/Bike och det är nog faktiskt det som kommer att uppskattas mest just när det gäller Shimanos nyheter. Inte läge att vara Hunter S Thompson där inte.

Fast lite kul saker får man ju göra. Nästa vecka står en SS-kittad MTB från TiArrow på tur. Jag har faktiskt varit nyfiken ett tag, och nu har Phil tagit hem två ramar som han håller på att montera. Det ska bli jävligt spännande. Jag kollade in ramarna i måndags och dom var hur fina som helst. Snygga svetsar och handpolerade. Svetsade i Kina men importören handpolerar ramarna här hemma för att dels se att dom är raka och dels för att upptäcka dåliga svetsar. Kan bli kanon. Dessutom låg det en Ti-sadelstolpe och drällde, men den fick jag inte prova. Tydligen bara ett utkast än så länge, inte ens färdigt för testning men väldigt fin och lätt.
Ni får läsa på Happy sen.

Senare i vår hoppas jag kunna låna en SOMA Fabrications Delancey av NAFför lite provåkning. Fast lyckas det så innebär det nog att jag struntar i att göra i ordning mina egna cyklar. Surlyn och Handjobbet är i katastrofskick just nu och på Kaffenbacken ramlar vevarmarna loss...
Alltså är jag jättepiskad att få CX-ramen uppbyggd, men känner jag mig själv kan det dröja.
Perfekt tidpunkt för en titancykel .

3 kommentarer:

Rikard sa...

Surlyn är två vajrar och lite kärlek från att vara i nyskick. Du fixxar fika och jag drar på mig mekoverallen....

PS, om du ändå kollar alla inlägg manuellt kan du ju lika gärna slå av den där enerverande ordverifikationen...

Markus F sa...

OK. Men då måste jag ju tvätta cykeln..
Och ta mig till Solna. Nåja, trots allt så har jag ju mycket mer assistans till Anton nu, så det finns ju egentligen tid. Ordverifikationen tar jag bort, tack för att du påminde mig. Eller så gör jag så att alla kommentarer visas automatiskt utan moderering, trots allt så är det ett ganska litet gäng som läser här.

Johan Andersson sa...

Litet men troget gäng.... Och vad är det jag hör? Inte fixa dina fina cyklar?? Se till att jag får testa alla roliga saker istället eftersom mina cyklar är i funktionabelt skick allihopa så kan du spendera 2007 att meka med dina istället för att lägga ner en massa onödig tid på saker som hellre jag gör ;o)