fredag, juli 07, 2006

Stulen cykel




Veckan nödrop kommer från John, som fick sin Chas Roberts-cykel stulen utanför Café String på Söder i tisdags. Jag får dock en känsla av att tjuven kommer att få lite problem, en custombyggd brittisk touringcykel är nog att betrakta som ganska svårsåld. Dessutom erbjuder John en hittelön på 3000:- för den som lämnar tillbaka cykeln, och han kommer inte att ifrågasätta hur den hittades.. Varenda cykelaffär i stockholmstrakten är underrättad, och jag bestämde mig för att hjälpa till lite extra eftersom jag vet att många som läser här är dels ute och cyklar i stockholmstrafiken och dessutom såna personer som tittar lite extra på alla andra cyklar ni ser. Så eftersom ni skulle reagera om ni såg en annorlunda brittisk stålram på byn så vet ni nu att det är en tjyv som har varit i farten. Och förövrigt kan ju cykeln dyka upp i andra delar av landet också. Själv kommer jag nog att cykla med extra lås berett i väskan om cykeln skulle dyka upp i min väg. Och förresten, cykeln ser vit ut på bilden, men är alltså silverfärgad. Dessutom är det en annan frampakethållare monterad. Loggan på styrröret ser ni här uppe. Vill du titta mera på Chas Roberts hojar gör du det här


Så här beskriver John cykeln:
Silverfärgad, specialbyggd ram (Charles Roberts London; stållogo på styrröret) med sluttande topprör, dubbla pakethållare, Shimano Ultegra komponenter, kapat bockstyre, SPD pedaler.

Du som har stulit min cykel: Hejsan! Bra jobb! Utom du behov till veta den här cykeln är speciell. Den var bygget för jag, er blitt specialtillverkat, och du KAN ICKE SÄLJA DEN ELLER ANVÄNDA DEN UTAN ATT AVSLÖJA DIG. Jag kontakta varje cykelbutik och verkstad i Stockholm. Behaga återlämna den och jag ställa inte frågor. Okej? Om du vilja ta de Shimano komponentera, okay, men ge mig minst cykels ram (den här var hand-bygget för jag), eller berätta mig var finns den. Om du vilja göra det riktige, eller du veta vem har tog den här eller när finns den, ställa den utanför Dalslandsgatan 7 11858 (upp trappan från Götgatan, intill Skanstull T-bana), eller kontakta John på 0705 305 849 eller jmanooch@gmail.com

Varsågod, en plädering: KASTA INTE BORT den cykeln när upptäcka du att du kan inte sälja den. Bara sätta den på Dalslandsgatan 7. Okej? Tusen tack. 3000 SEK även till tjuven, jag bryr mig inte.
/John

Inga kommentarer: