onsdag, maj 03, 2006

Sorry!



OK, förlåt att det inte har blivit något skrivet här på nästan en månad. Det var en himla tur att Sebastian kunde rycka in som gästskribent, annars hade det blivit rent pinsamt. Men jag har faktiskt två ytterst goda skäl till att inte ha hunnit med att skriva.
1. Jag har fått jobb, och jag har tillämpat principen "stå kvar i duschen så länge det finns varmvatten" och tagit varenda extrapass och extratimme som har ramlat i min väg.
2. Jag har cyklat. Jag har ju haft min gammelräser som blev klar till första april, och sen har jag lånat en Titus Modena från North American Flyers som jag provcyklade för HappyMTB. Det sved verkligen att lämna ifrån sig Titusen. En av dom bästa cyklar jag nånsin har cyklat på. Lätt, snabb, klättringsvillig och bekväm. Och snygg. Jag funderar på hur jag ska lura Dane att låna ut den till mig igen i September, för en av fördelarna med att ha ett jobb är ju att man får pengar, så jag kan nu känna mig säker på att ha råd med en resa till Alperna när sommaren är över. Frågan är nu bara var i Alperna jag ska cykla. Några förslag?

7 kommentarer:

Johan Andersson sa...

Det låter ju som två vettiga anledningar... Härligt.. Jobb betyder ju mer pengar att lägga på roliga saker, och cykla, ja det får väl räknas som en ok anledning. Hoppas att det kommer upp en liten testrapport på happymtb sen på Titusen, tyvärr så är det väl ingen levande människa som har råd med den. Ikväll e det derby...

Anonym sa...

Apropå cykling i Alperna så har jag nästan!!! bestämt mig för att åka till området runt Scoul i Schweiz. Detta efter att ha sett fantastiska blider från området på Happy.

Markus F sa...

Schweiz verkar kul. Scuol/Engadin är jätteläckert, men även Livigno lockar.
Suck. Decisions decisions.

Rikard sa...

Äntligen!


Du skall f.ö åka till gardasjön och reka åt mig.

Anonym sa...

Markus - Bra att har dig tillbaka!

Johan - Titusen är faktiskt mindre dyr än de allra flesta cyklar som jag har sålt här i Sverige, så någon har väl råd.

Oj, jag glömde visst att Tjock-Steffe är ur leken. Glöm det jag skrev tidigare.

Anonym sa...

Om du hamnar nånstans i Genève-trakten en helg i september och vill ha lite cykelsällskap är det bara att höra av sig. Sovplats och liknande är inte omöjligt att fixa heller, vågar dock inte lova nåt 100%:igt än eftersom jag inte har nån koll på vad jag hittar på för bus då.

Grattis till jobbet förresten!

Anonym sa...

Union Carbide - Glad to have you back

Skönt att jag slipper ta över den här bloggen helt och hållet. Jag är lite nyfiken på sommarcykeln, hur blev den? Alla kan ju inte spana in den IRL. Hur funkar elväxlarna?