söndag, maj 14, 2006

Många cyklar


Det finns både fördelar och nackdelar med att ha flera cyklar. En fördel är ju att man inte måste fixa tekniska problem på en gång, utan det är bara att ta en av dom andra cyklarna när man behöver ta sig nånstans. En nackdel är ju att vissa saker tar en evighet att åtgärda, speciellt om man lägger in några mulliga och blingiga lånecyklar i ekvationen. I dag tog jag till exempel hand om min Surly LHT. Den har i princip inte använts på sex veckor, först blev den stående med dubbdäck när De Visinin blev färdig till 1 april, och sen när dubbdäcken var avmonterade så skulle jag byta skärmar och justera bromsarna. Så eftersom jag hade massvis med andra hojar att tillgå blev det inget gjort. Förra söndagen så fick jag punktering på De Visinin på väg hem till morsan , så den står kvar hemma hos henne på söder. Det hade ju aldrig inträffat om jag hade varit hänvisad till en enda hoj. Och det är mysigt med många cyklar, fast det blir ganska trångt i lägenheten. Tobbe från Ludvika har varit och bott hos mig i helgen, så i fredags stod det en Turner Fivespot, en Turner Flux och en Ellsworth Dare och trängdes med min Cove och min Surly här hemma. Det borde motsvara ett värde på cirka 120 000 SEK och jag bara myste över röran... Bisarrt.

5 kommentarer:

Rikard sa...

Du vet att du behöver solna, så enkelt är det =)

Anonym sa...

Åh, så du har fixat Surlyn till slut. :) Jag tror du har pratat om att du borde göra det i fler timmar än det tog att fixa den! ;)

Tack för utmärkt logi!

Markus F sa...

Surlyn var så smutsig att jag inte ville röra den.. Mitt köksgolv är en katstrof just nu. Drivor av skit.

Och Rikard, om jag fortfarande hade varit med i Fotbollsklubben hade det bara varit ännu ett ställe att sprida ut cyklar på. Och i totalt andra änden av stan, dessutom.

Anonym sa...

Vart kom Ellsworthen och fluxen ifrån? Är det möjligtvis tnt som testar dh-åk och du som testar gubb-fs?

Markus F sa...

Ellsworthen härstammar från Tobias, som lånade ut den till Malin för lite DH-träning. Fluxen var, som du så riktigt påpekar, en gubb-fs som jag provade, men TnT körde nerför berget på sin Turner 5-spot som väntat.