måndag, april 03, 2006

DBP, efteråt.





Först och främst, tack till alla som var med. Vi blev 27 personer totalt som körde detta trevliga stadsrace. Själv fuskade jag dock, eftersom jag var arrangör gav jag mig själv rätt att ta några genvägar för att kunna vara på plats vid etappmålen. Och det räckte för mig, helt klart är att den gångna vinterns öl har satt sina spår för kvällsluften gav rejäl blodsmak i munnen. Att jag sen hade en helt nybyggd cykel som jag inte var ett dugg van vid gjorde att jag inte skämdes för att ta det lugnt.


Foto: Markus F
Uppfarten på Västerbron. Eftersom det är en ganska mild stigning från Kungsholmsidan så hade banchefen valt att ta med backen upp från Rålambshovsparken.


Foto: Bruse Persson
Nattlig stämningsbild från Järntorget. Det blev publikjubel när cyklisterna kom farande genom Mårten Trotzigs Gränd på väg till etappmålet vid Järntorget och Skeppsbar.


Foto: Bruse Persson
Massor med cyklar. Alla sorter förekom, men singlespeeds och fixies dominerade.
Helt enkelt skitkul, och alla verkade nöjda efteråt när vi hade prisutdelning på Moldau/Embargo.

Foto: Stefan Lindquist

Prisutdelning. Magnus kom etta och fick en vacker pokal och ett gammalt Campagnolonav. Viktor hade nog kunnat vinna om inte ramen hade gått av, så han kom bara tvåa. Oskar blev trea, och Martin vann precis som förra året pris för snyggaste cykel för sin Moulton hopfällbara (den perfekta barcykeln, för den går att ta med in på krogen. Anton som kom först i motionsklassen (ingen öl ingick) står och ser nöjd ut för den 60-tänders framklinga som var priset.

3 kommentarer:

Boe sa...

Tack tack tack för i lördags! Fan va roligt det är att hojja ihop.

Johan Andersson sa...

Kan bara hålla med, även fast jag cyklade mycket själv i brist på kartläsande.

Anonym sa...

Tack själv Markus! Jag längtar redan till nästa gång.