fredag, mars 31, 2006

Sommarcykel















Hopmonterandet av sommarcykeln är en vecka försenat, men den kommer troligtvis att vara körbar till DBP imorgon. Som vanligt gör jag det inte själv, utan vänder mig till experter. Dessutom är det Phil McNaughton som har föreslagit komponenterna, och eftersom det är snudd på museiföremål så tillät han inte mig att göra jobbet. Men bara att hänga nere i verkstaden ger en hel del. Brotscha och gänga verkar inte särskilt svårt, så länge man gör rätt från början så är det bara hårt slit som återstår. Det borde jag klara av nästa gång.



















Dom gamla Tiogadäcken är jättemulliga, men tyvärr så tror jag inte att dom håller. Gummit knastrar betänkligt. Jag har köpt ett par Conti GP 3000 på rea som får bli slitdäck.



















Överhuvudtaget så blir det en väldigt snygg cykel, men inget man tar ut i regnväder, och således fullständigt olämplig för svenskt klimat. Frågan är när den överhuvudtaget ska användas. Det är väl bara att hoppas på en torr sommar.

1 kommentar:

Johan Andersson sa...

Hoppas vi får se underverket ikväll.