tisdag, februari 21, 2006

Frågesport: Vilken komponentgrupp?


Som en liten teaser inför DBPMMVI, så vill jag meddela att jag var hos Dr Spoke igår och begrundade Phil´s förslag på komponenter till min sommarcykel, och jag är mer än nöjd.
Så jag och Dr Spoke tänkte att man kunde göra en liten tävling på det temat..

Vad är det egentligen för komponentgrupp* som kommer att hamna på min räser? Rätt svar vinner ett Campagnolo Super Record baknav, troligtvis från -73 och i toppskick. Klickljudet är suveränt...

Regler: Svar som "Campagnolo" eller "Suntour" godkänns inte. Mer preciserat, tack!

Prisutdelning kommer att ske i samband med DBP MMVI den 1/4, men om inte vinnaren är på plats skickas priset på posten.


* Komponentgrupp ja. Troligtvis kommer vi inte att använda vevlagret, annars är det vintage gruppo för hela slanten.. Styre, styrstam, sadel och och sadelstolpe får jag dock skaffa på annat håll.

7 kommentarer:

Johan Andersson sa...

Har kollat lite på ebay och jag hoppas verkligen att du kommer att använda dig av Campagnolo, så här kommer min gissning.

Växelreglage: Campa Super Record
Sadelstolpe: Campa Nuovo/Record
Vevparti: Campa Super Record
Bakväxel: Campa Record sexväxlad
Framväxel:Campa Record
Nav: Campa Record med stora ringar där man fäster ekrarna
Bromsar: Campa Record eller ännu hellre Delta
Bromshandtag: Campa Super Record

Allt från mitten av 80-talet såklart. Så skulle iaf jag vilja ha det.

Nästan att jag blir sugen på att INTE göra om den Miyata från 1986 som jag ska ha i sommar till SS. Jäkligt fina saker, gamla Campasaker.

Markus F sa...

Haha! Johan, vi får se om du tippat rätt.. Ni andra, fler förslag?

Anonym sa...

Nja, jag tror på ännu äldre prylar. Campa Nuovo Record från slutet på 70-talet.

Anonym sa...

Nja, jag tror på ännu äldre prylar. Campa Nuovo Record från slutet på 70-talet.

Markus F sa...

Hoppsan Peter, det blev visst dubbelt. Jag har inte riktigt lärt mig hur man redigerar kommentarerna på den här sidan. Men jag har noterat ditt svar, och vem vet, du kanske har rätt...

Mer förslag?

Anonym sa...

Får väl skilja mig från mängden och gissar därför på suntour superbe pro. Riktigt snnugga kompunenter

Markus F sa...

En utmärkt gissning! Suntour var på sin tid en allvarlig konkurrent till Shimano. Men jag säger inget ännu..