onsdag, januari 25, 2006

Åka på mässa


Jaha, så morgon ska man alltså sätta sig i en bil och åka genom en tredjedel av Sverige för att delta i På 2 Hjul, motorcykelmässan alltså. Jag ser inte fram emot detta. För det första hatar jag att resa i bil. Det är till och med tråkigare än att flyga. På flygplan finns det toaletter och alkohol, och det går att läsa. Har man tur får man dessutom fönsterplats. Vad kan man göra i en bil som åker genom Sverige förutom att titta på granskog?

Visserligen har jag världen bästa resesällskap, men sen kommer mässeländet. Vi ska ha en monter för HappyMTB och träffa folk, och jag ska stå vid espressomaskinen. Det är kul, men vi kommer fortfarande att befinna oss på en Motorcykelmässa. Högst 20% av den här mässan handlar om cyklar, och vi kommer knappt att få se några spännade nya prylar.

Nä, jag hoppas på massvis av glada cyklister som trotsar MC-dominansen och dyker upp för att ta en fika och dunka oss i ryggen (bara jag inte dör av uttråkning och kramp i Oskars överlastade Volvo på vägen ner).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Markus! Nå, hela mässgrejen, det var väl inte så illa ändå, eller? ;-)

/Leo

Markus F sa...

Nej, vi vände ju mässan till vår fördel och hade kul och träffade nya och gamla vänner.Det blev faktiskt riktigt jättebra. Sen var det ju ett toppengäng som var med också. Så jag är nöjd och glad. Men mässan i sig är ju väldigt lite koncentrerad på cykel, det är ju bara att konstatera. Hade det kommit för att titta på mässan hade det räckt med en dag.