måndag, september 27, 2004

SRAM köper Truvativ, länk till artikel på Singletrack

Så nu har alltså SRAM köpt upp Truvativ också. Många jublar över att det kommer att bli lättare att bygga en Shimanofri MTB. Själv har jag aldrig sett poängen med att vara anti mot Shimano. Men helt klart är att chanserna för att cykeltillverkarna ska speca SRAM prylar istället för Shimano ökar rejält när det blir en större komponentbredd. Om dom bildar en gemensam försäljningsorganisation för Rock Shox, SRAM, Sachs, Avid och Truvativ så blir det en otrolig bredd.
När dessutom Shimano har leveransproblem på grund av råvarusituationen i Kina och Taiwan så ligger fältet öppet.

Jag gillar Truvativ, tycker det är ett innovativt och kvalitetsmedvetet företag som dessutom gör väldigt snygga prylar.
Nu behöver dom bara börja tillverka fälgar, nav och styrlager så är det komplett. Dom produkterna finns nog redan skissade hos Truvativ. Men som sagt, det berör mig ganska lite. Jag väntar fortfarande på den totalt EU-specade hojen. Det är än så länge drivpaketet som inte finns, om man inte ska köra Rohloff nav eller hoppas på att Campagnolo ska få ändan ur vagnen och bygga en MTB-grupp.

1 kommentar:

Markus F sa...

Det här var riktigt dåligt skrivet. Ointressant ämne som dessutom behandlas bättre på annat håll. Om jag inte kan åstadkomma något bättre så är det ingen större mening att hålla på. Jag funderade på att ta bort texten men låter den stå kvar som varnande exempel. Läxa till mig själv: Skriv nytt, skriv intressant och skriv om något eget.